I 2022 nedsatte den daværende undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) en ekspertgruppe, som skulle undersøge, hvordan man kan minimere forskellene mellem drenges og pigers faglige resultater i skolen. I denne uge er dens resultater netop blev fremlagt. Ministeren var dengang under stærk påvirkning af den amerikanske konkurrencestatsøkonom James Heckman, hvis arbejde går ud på at udrydde al kulturel pluralisme i statistikkens og økonomiens tjeneste. Hun skrev en hel bog om emnet sammen med en anden socialdemokratisk minister, Ane Halsboe-Jørgensen. Heckmans system omdanner alle faglige traditioner til optimerings-metoder. Jeg analyserede de to ministres udgivelse i min egen bog I skolereformens kølvand.
Thomas Aastrup Rømer skriver om den ekspertgruppe, som undervisningsministeren har nedlagt i målet på at opnå mere lighed mellem drenge og piger i uddannelse.

Kontrast
Kommentar
18/04/2024
Link

Vær på forkant med Danmarks nye værdipolitiske tænketank.

Cookie information

Denne hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores hjemmeside.

3rd Party Cookies

This website uses Google Analytics to collect anonymous information such as the number of visitors to the site, and the most popular pages.

Keeping this cookie enabled helps us to improve our website.