Det er for nemt at sige, at alle politiske problemer strømmer fra yderfløjene. For midten har også gjort sit

Det er i ekstremerne, at problemet findes.
Det er her, at den uro – som kaster sig forstyrrende ind i vores ellers både rolige og fornuftige samtale – avler.
Ak, hvis det var så nemt, gik det hele nok endda. Men så god er verden som bekendt ikke.
Også den politiske midte, der i egen selvforståelse ellers er så fornuftig, har sit at slås med.
Også her avler uro og ustabilitet, og da den fornuftige midte i modsætning til de ufornuftige yderfløje ikke er marginaliseret, er dette måske værd at tage alvorligt.
Tænk bare på Lars Løkke Rasmussen, der står i spidsen for et politisk projekt – altså Moderaterne, hvis nogen skulle være i tvivl – hvis væsentligste eksistensgrundlag var at holde yderfløjene væk fra indflydelse for at sikre ordentlige forhold i dansk politik.
Christian Egander Skov i Berlingske.
Kommentar
Berlingske
26/05/2026
Link
