Et politisk flertal i Folketinget har sidste uge vedtaget en ny abortlovgivning, der træder i kraft den 1. juni, og som blandt andet giver 15-17-årige ret til at få en abort uden forældresamtykke. Men er det godt, at 15-17 årige ikke skal bruge forældresamtykke? Og er det problematisk at flytte abortgrænsen fra 12. til 18. uge?

Dette er debatemnet i RadioIIII, hvor bestyrelsesmedlem i Prospekt Morten Bangsgaard debatterer. Hør hans holdninger nedenfor.

Radioprogram
RadioIIII
01/05/2025
Link

Vær på forkant med Danmarks nye værdipolitiske tænketank.